Bezoek, vakantie en een korte stageweek 12 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Bezoek, vakantie en een korte stageweek 12 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Bezoek, vakantie en een korte stageweek 12

Blijf op de hoogte en volg Alwin

20 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Eindelijk is Daan afgelopen zondag aangekomen! Anderhalf uur eerder dan gepland en ook razendsnel door de douane heen kwam hij met een grote smile naar buiten gelopen. Samen met Edmee heb ik hem opgehaald, voor hem was dit een leuke verrassing. In de auto terug naar huis hebben we het over de afgelopen maanden, mijn ervaringen hier, het weer in Nederland (slecht natuurlijk!) en we hebben het over de aankomende tweeënhalve week.

Maandag heb ik eindelijk mijn eerste doordeweekse vrije dag. In eerste instantie zou ik moeten werken maar door in december nog een zaterdag te werken ben ik nu vrij. Daan is moe van de reis dus we houden een lekkere relaxte dag op Santa Barbara. Een mooi en luxe resort aan de zuidoostkant van het eiland. Met oma heb ik hier al geluncht een paar weken geleden. In de ochtend liggen we lekker aan het strand en na de lunch verplaatsen we naar het zwembad. Voor €7,50 pp mag je de hele dag gebruikmaken van alle faciliteiten. 's Avonds eten we bij het appartement met mijn huisgenoten Rens, Lisanne en Yorgo. Daan is ondanks dat hij zich wel 5 keer heeft ingesmeerd toch behoorlijk verbrand door de felle zon.

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik helaas ''gewoon'' gewerkt. Ik ben bezig geweest met de evaluatie van de open dag, een draaiboek maken van de open dag, het bijwerken van de website en het bellen van klanten over mogelijke onderhoudscontracten.

Vanaf vandaag ben ik lekker 5 dagen achter elkaar vrij! Eindelijk een écht vakantie gevoel. Iedereen in Nederland denkt dat je hier 24/7 een vakantie gevoel hebt maar dat is echt niet zo. Doordat je heel druk bent doordeweeks geniet je in de weekenden heel erg maar het is toch echt anders als een vakantie. Ondanks dat zal ik absoluut niet klagen! Ieder weekend op prachtige stranden door mogen brengen is een grote luxe. Waarschijnlijk denk ik eind januari met weemoed terug aan die dagen.

Daan en ik zitten vanaf vandaag 5 dagen met zijn tweeën in een appartement vlakbij Jan Thiel. Zo hebben we toch wat meer luxe en meer privacy. Vandaag zijn we naar Porto Marie geweest, naar mijn mening het mooiste strand van het eiland. Het appartement ziet er goed uit en ook op het strand was het heerlijk. Voor de aankomende dagen staat er nog van alles op de planning zoals: Cas Abao, rondje noordelijke strandjes, bezoek aan de binnenstad en een trip naar Klein Curaçao. Lekker genieten dus!

Volgende week werk ik woensdag, donderdag en vrijdag. Die dagen verblijven we dan ook weer in het normale appartement. Op vrijdagavond gaan we mijn ouders ophalen van Hato.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 12159

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: