Het eerste weekend en stageweek 2! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Het eerste weekend en stageweek 2! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend en stageweek 2!

Blijf op de hoogte en volg Alwin

13 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Op woensdag 2 september zijn Lisanne, Rens & Yorgo aangekomen op Curaçao. Samen met hun heb ik maanden geleden tijdens een koffiepauze bedacht om hier stage te gaan lopen. Wat begon als een leuk idee is uiteindelijk toch maar mooi geslaagd!

Het eerste weekend brengen we lekker met zijn vieren door. We ''chillen'' heerlijk een dagje bij Jan Thiel Beach op zaterdag en op zondag rijden we naar Westpunt om bij verschillende strandjes te stoppen en te genieten van de mooie uitzichten.

Op maandagochtend begint week 2. Ik maak kennis met een aantal collega's die de eerste week op vakantie waren. Daarnaast is nu ook Directeur/eigenaar Eduard aanwezig. Week 2 begint voor mij met het opstellen van een to do lijst. De showroom moet opnieuw worden ingericht, de LED verlichting is niet goed zichtbaar en sommige lampen zijn überhaupt niet in de showroom te zien. Ik maak hier een plan van aanpak voor en tekeningen hoe het er naar mijn mening uit moeten komen te zien. Het bijhouden van de website valt ook onder mijn taken. Foto's uploaden van projecten, advertorials plaatsen en de site verder geheel op to date houden. Helaas is de internet op Curaçao niet altijd even snel. Het heeft me een hele dag gekost om alles goed geplaatst te krijgen. Behoorlijk frustrerend af en toe! Op zondag 7 november gaan we een open dag organiseren ter ere van het 6-jarig bestaan van het bedrijf. Ik ben een draaiboek voor dit evenement aan het opstellen. Via via kom ik erachter dat op 19 september de Curaçao Clean Up wordt gehouden. Dit project vindt altijd plaats in september en op deze dag helpen particulieren, bedrijven, stichtingen en scholen allemaal mee om het eiland een beetje schoner te maken. Naar mijn mening moet Eco Energy hier als duurzaam bedrijf zeker aan meedoen. Iedereen is het hier dan ook mee eens.

Op zaterdag 12 september heb ik een voorlichting van de Curacao Clean Up. Iedere groep die met meer dan 5 mensen komt meehelpen heeft een ''runner'' nodig. Dit is iemand die vroeger op locatie aanwezig is en die helpt bij het uitdelen van de materialen. De voorlichting is bij het Sea Aquarium bij de Dolphin Academy. Na de voorlichting wandel ik lekker even door de Dolphin Academy en neem een kijkje bij de dolfijnenshow. Zondagochtend vertrekken we met een grote groep uit ons appartement, na eerst even te hebben hardgelopen, naar het Papagayo Hotel. Hier liggen we heerlijk de gehele dag bij te komen van de werkweek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 12169

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: