Week 8 en nogmaals op stap met oma - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Week 8 en nogmaals op stap met oma - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Week 8 en nogmaals op stap met oma

Blijf op de hoogte en volg Alwin

23 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen week weer een heerlijk weekend gehad. Op zaterdagochtend boodschappen gedaan en naar de kapper geweest, dit soort gewone dingen moeten natuurlijk ook gebeuren. Voor €7.50 45 minuten geknipt worden is weer eens wat anders als in Nederland. 's Middags lekker naar het strand bij Papagayo geweest. Vanaf 5uur is het altijd erg gezellig bij Zanzibar, hier loop je zo naar toe vanaf het strand. Samen met Edmee heb ik daar wat gedronken, zij komt ook uit dieren en ze is de beste vriendin van Daan. Na Zanzibar hebben we met een groep van ons huis gegeten op het strand bij Papagayo. Weer een heerlijke zaterdag! Zondagochtend getraind met Rens, en poeh wat was het heet!! Zelfs om 10uur was het al richting de 35 graden. Aan de andere kant is het wel een verademing ten opzichte van de muffe indoorbanen in Nederland.

Na het tennissen heb ik oma en Chiquita opgehaald om weer op stap te gaan. We zijn naar Otrobanda gereden. Otrobanda is aan de overkant van de Handelskade in Willemstad. Normaal gesproken kan je via de enige pontjesburg ter wereld erheen lopen, helaas wordt deze op dit moment gerenoveerd. De renovatie zou op 17 oktober klaar zijn maar net zoals met wel meer zaken op Curaçao duurt het wat langer. Vanaf Otrobanda heb je een prachtig zicht op de Handelskade en er zijn leuke winkeltjes gevestigd. Oma vond het een van de weinige plekken die grotendeels hetzelfde is gebleven ten opzichte van 25 jaar geleden. Hierna zijn we naar Jan Thiel gereden, dé meest toeristische plek van het hele eiland. Leuk om het verschil te zien tussen de kleine idyllische baaitjes en het perfect aangelegde strand hier. Via een mooie route langs het Spaanse Water en de Tafelberg zijn we bij het Santa Barbara Resort aangekomen. Dit is het grootste en meest luxueuze resort van het eiland. Bij de ingang betaal je entree en toon je een identiteitskaart, als je dit niet doet mag je het terrein niet op. Via een route over het resort zijn we bij het water aangekomen. Je rijdt ook nog langs een 18 holes golfbaan, helaas heb ik geen GVB want anders had ik hier wel een potje willen golfen. Restaurant Boca 19 ligt aan de ingang van het Spaanse water en biedt een prachtig zicht op het strand, de boten en chique villa's een lekker plekje voor de lunch dus. Na een heerlijke lunch zijn we terug naar het hotel gereden. Het was erg heet waardoor je merkt dat oma er toch wat meer moeite mee heeft. Maandagavond hebben we met zijn drieën wat gedronken bij het appartement en afscheid genomen. Ze vliegen dinsdagavond weer naar huis. Het voelt goed om te kunnen laten zien wat ik hier doe en hoe ik hier leef. Daarnaast vonden oma en Chiquita het beide fantastisch hier!

Natuurlijk wordt er ook nog gewoon gewerkt deze week. Ik heb van alle bestaande klanten uitgezocht of ze onderhoudscontracten hebben en zo ja of deze betaald zijn. Er blijken heel veel facturen nog niet te zijn betaald! Al deze klanten is een reminder gestuurd. Ook zijn er veel klanten die installaties door ons hebben laten doen maar geen onderhoudscontract hierbij hebben afgesloten. We willen natuurlijk dat zoveel mogelijk klanten zo'n contract nemen. Het is beter voor de installaties en het zorgt bij ons voor meer werk. Alle klanten is een persoonlijke mail gestuurd met een advies voor onderhoud aan hun zonne-energiesysteem. Alle informatie over de nieuwe accu's en de prijzen zijn inmiddels duidelijk. We willen zo snel mogelijk naamsbekendheid creëren voor de nieuwe accu's, hiervoor zijn we dan ook marketingactiviteiten aan het uitrollen. Daarnaast worden al onze huidige klanten op de hoogte gehouden van onze nieuwe producten. Veel van onze huidige klanten hebben al interesse getoond in de accu's.

Voor aankomende weekend zijn er nog niet echt plannen. Alhoewel weekend kan je het niet echt noemen, ik werk ook op zaterdag deze week. Door een aantal zaterdagen te werken ''verdien'' ik vrije dagen die ik kan gebruiken als mijn ouders en Daan er zijn. Het bedrijf is tijdens de kerstvakantie twee weken gesloten, hierdoor heb ik verder geen vrije dagen. Door aan het einde van mijn stage een paar dagen extra te werken en een aantal zaterdagen mee te pakken heb ik mooi 6 dagen vrij eind november. Het is natuurlijk wel zo leuk om vrij te zijn als het bezoek er is!

  • 24 Oktober 2015 - 18:19

    Ien De Bruijn:

    Ik ben weer overal mee op de hoogte. Kan nu iedereen lezen wat ik aan je schrijf?? Leuke blog. Heb er meer dan een uur over gedaan om alles te lezen,laptop viel elke keer uit. RJ gebeld en koopt aank. week een nieuwe. Leuke foto's. Ben een beetje jaloers.
    Kus van je oma uit Velp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 12168

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: