6-daagse werkweken, Cas Abao en stageweek 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu 6-daagse werkweken, Cas Abao en stageweek 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

6-daagse werkweken, Cas Abao en stageweek 9

Blijf op de hoogte en volg Alwin

30 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen weekend voor het eerst ook op zaterdag gewerkt. Op zaterdag is het lekker rustig op de zaak, hierdoor heb ik heel goed aan mijn marketingplan kunnen werken. Er lopen op een dag rond de 8 a 10 mensen binnen in de showroom. Soms kopen mensen gewoon een LED lamp terwijl andere juist informatie willen over allerlei duurzame producten. Toevallig op een dag Duits, Engels en Nederlands in de showroom gesproken. Ik ben niet zo heel technisch aangelegd dus om dan in 3 talen dit soort gespreken te voeren is wel even pittig. Helaas spreek ik geen Spaans en Papiaments, anders had ik dit ook nog kunnen oefenen. De aankomende 3 zaterdagen werk ik ook. Het is even bikkelen maar door 4 weken achter elkaar 6 dagen te werken heb ik lekker veel vrij als mijn ouders en Daan er over een paar weken zijn. Daar doe ik het natuurlijk voor!

Zaterdag na het werk snel omgekleed en nog wat gedronken bij Zanzibar op het strand. Zo heb ik toch nog een beetje een weekendgevoel! Zondag zijn we naar Cas Abao geweest, voor mij een nieuw strand. Een erg mooi strand en je ligt tussen de toeristen, locals en stagiaires. Een leuke mix van bezoekers daar.

Sinds afgelopen maandag zijn we op het werk druk met de organisatie van de Open Dag. Zaterdag 14 november wordt de Open Dag gehouden. Er zullen demonstraties van onze producten zijn, LED acties, solar specials en er worden duurzame pakketten weggegeven. Daarnaast worden ook onze nieuwe accu's gepresenteerd. Vanaf deze week beginnen we met de mediacampagne via Facebook, nieuwsbrief, website, radio en de kranten. Hopelijk komen er veel potentiële nieuwe klanten op de Open Dag af! Het project op Sint Eustatius is op dit moment in volle gang, 3 personen van ons bedrijf zijn daar nu fulltime aan het werk. De stellages staan inmiddels en deze week arriveert al het materiaal. 6.200 zonnepanelen zijn flink wat containers vol.

Gisteravond met een groep uit ons appartement even wat gedronken bij Saint Tropez, dit is een mooie en strakke lounge gelegen aan de zee. Echt iets voor mij! Over een paar weken ga ik hier zeker met Daan en mijn ouders naar toe. Vanavond is het dan eindelijk zover; het concert van Guus Meeuwis op Kokomo Beach! Het is de tweede keer dat hij een optreden geeft hier. De eerste keer schijnt een groot succes geweest te zijn dus ik ben heel benieuwd. Van de week heb ik ook nog een vliegticket geboekt, Curaçao begint flink te vervelen ondertussen dus ik wil er even tussenuit. Nee hoor dit is natuurlijk een grapje, Curaçao is geweldig! Tijdens de kerst is het bedrijf echter twee weken gesloten, sinds ik dit weet kriebelt het om ergens heen te gaan. Samen met mijn buurmeisje Charlotte ben ik gaan zoeken, zij is dan al klaar met haar stage en ik heb vakantie. We hebben gezocht naar goedkope tickets en zo zijn we bij Paramaribo uitgekomen! Van zaterdag 19 december tot en met donderdag de 31e gaan wij anderhalve week rondreizen door Suriname! We beginnen in de stad en daarna gaan we de jungle in. Met oud & nieuw zijn we gewoon op Curaçao. Bon wikent iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 12161

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: