Guus Meeuwis, Playa Porto Mari en stageweek 10 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Guus Meeuwis, Playa Porto Mari en stageweek 10 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Guus Meeuwis, Playa Porto Mari en stageweek 10

Blijf op de hoogte en volg Alwin

06 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Vorige week vrijdag zijn we dan eindelijk naar Guus Meeuwis geweest. Wat een ontzettend leuk feestje! Het concert werd gehouden op Kokomo Beach, dit is het terrein waar ook de full moon feesten worden gehouden. De avond begon nogal saai met zachte muziek en weinig sfeer. Vanaf het moment dat Guus begon te spelen was de sfeer echter gelijk daar. Zijn meezingers doen wonderen! Ik kende niet alle liedjes maar gelukkig meer dan de helft wel. De meeste teksten zijn ook niet erg intellectueel, na het refrein twee keer gehoord te hebben kan je het de derde keer dan ook gewoon meezingen. Altijd handig! Het concert duurde ongeveer tweeënhalf uur dus het was een mooi avondvullend programma. Na het concert kwam DJ duo Manuel Broekman en Geza Weisz, ze zien er leuk uit maar spelen dat kunnen ze niet. Mijn god wat was dit dramatisch! Ieder liedje werd na 15 seconden stopgezet, de overloop was telkens slecht en ze schreeuwden de hele tijd in de microfoon. Conclusie: schoenmaker blijf bij je leest. Om 1uur zijn we dan ook maar huiswaarts gekeerd, mij kwam dit sowieso niet slecht uit omdat ik zaterdag om 9uur weer moest werken.

Zaterdag was het druk op het werk! Eindelijk eens veel lampen verkocht en veel informatie verstrekt over accusystemen en zonnepaneelsystemen. Na het werk nog snel iets gedronken op het strand bij Zanzibar.

Zondagochtend lekker 8,5 kilometer hardgelopen, het voelde echter als een halve marathon. Rond 10.30 ben ik gaan lopen, wat eigenlijk te laat is, hierdoor was het bloedheet. Na afloop heb je wel een lekker voldaan gevoel maar tijdens het hardlopen is het iets minder leuk. Rond het middaguur zijn we met een groep naar Playa Porto Mari gegaan. We hebben eerst geluncht bij het restaurantje daar en zijn vervolgens op het strand gaan liggen. Dit is toch wel mijn favoriete strand op het eiland! Het water is mooi helder en lichtblauw, het zand is wit, er is een leuk restaurantje en met de palapas (rieten parasols) is het een sfeervol geheel.

Na een kort maar krachtig weekend begon maandag weer het ''normale'' leven. We zijn deze week druk in voorbereiding op de open dag die op 14 november wordt gehouden. Er loopt 3 keer per dag een spot op Paradise FM (de plaatselijke Q-music), er komt een advertentie in de krant, alle huidige klanten zijn uitgenodigd, we hebben het evenement aangemaakt op Facebook en alle klanten in de showroom worden op de hoogte gebracht van de open dag. We hopen hiermee een boost te kunnen geven aan de verkopen! Naast de voorbereiding van de open dag ben ik druk geweest met het schrijven en versturen van de november nieuwsbrief, huidige klanten zonder onderhoudscontract mailen/bellen dat ze een onderhoudscontract moeten (dit is een advies!) afsluiten en het opstellen van offertes.

Het is deze week zowaar een paar dagen slecht weer geweest. Maandag, dinsdag en woensdag heeft het grote gedeeltes van de dag hard geregend. En ik heb er nog van genoten ook! Een verfrissend buitje hier is zo gek nog niet.

Morgen nog een dagje werken en dan zondag lekker vrij. Volgende week nog één keer op zaterdag werken en dan op zondag komt Daan eindelijk aan! In de weken dat hij er is heb ik lekker wat dagen vrij, de lange werkweken zijn dan ook niet voor niks geweest!

  • 07 November 2015 - 18:36

    Tineke:

    Hi Alwin, wat leuk om je belevenissen te volgen, je hebt t erg naar je zin volgens mij. Na al het harde werken is er ook veel moois om van te genieten, zeker met dat heerlijke weer. Nog 1 weekje bikkelen en dan komt Daan je opzoeken (de koffer is reeds gepakt). En wat dagen later je ouders, je zal er wel naar uitkijken...Ben best wel een beetje jaroers hoor! Ik wens jullie alvast een onvergetelijke tijd, lieve groetjes Tineke.

  • 15 November 2015 - 22:51

    Ineke:

    Hoi Alwin,

    Ik denk, dat Daan nu binnen een paar uurtjes al gearriveerd zal zijn. Wat een feest zeg. Geniet er maar lekker van, je hebt hard genoeg gewerkt om een paar daagjes vrij te hebben.
    Je laatste blog vond ik erg goed. Leuk te weten wat je zoal doet. Ton en Cel hebben hier vandaag gegeten en ik moest je de hartelijke groeten doen.
    Afgelopen vrijdag heb ik bij RJ en Manita gegeten en ben daarna met RJ naar de afscheidsplechtigheid van Andre Roseboom geweest. Het verhaal van het afscheid zul je al wel gehoord hebben. Heel erg specticulair met vuurwerk, muziek (modern), drank en hapjes.
    Ik stop ermee en mail wel weer als ik nieuws heb.
    Liefs,
    Oma Ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 12171

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: