Afscheid, de eerste dagen en beginnen met stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Afscheid, de eerste dagen en beginnen met stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Afscheid, de eerste dagen en beginnen met stage

Blijf op de hoogte en volg Alwin

06 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Op donderdag 27 augustus begint het pas echt te kriebelen, deze dag ''vier'' ik mijn afscheidsfeest. De gehele dag zijn we druk met het maken van hapjes, gebakjes en cocktails met Blue Curaçao. 's Avond als iedereen er speciaal voor mij is realiseer ik me dat het van het weekend dan toch echt gaat gebeuren.

Zaterdagochtend om 6uur vertrek ik tezamen met mijn ouders en Daan naar Schiphol. We parkeren de auto en gaan richting de incheckbalies waar een enorme rij staat. Bij het afscheid nemen zie ik dat Daan en mijn moeder het best wel moeilijk hebben. Gelukkig vallen er geen tranen en kan ik met een gerust hart op reis gaan. Anderhalf uur voordat het vliegtuig vertrekt zit ik heerlijk met een cappuccino en een doos La Boheme bonbons (met afstand de beste bonbons van het land!!) op Schiphol te wachten. Daan heeft een vriendenboek voor me gemaakt, heerlijk om hier eens doorheen te bladeren en te lezen wat voor grappige/leuke en soms ontroerende dingen iedereen te vertellen heeft.

Na een vlucht van 9.15uur land ik op Hato Airport op Curaçao. Qua vliegreizen ben ik gelukkig wel wat gewend, deze directe vlucht viel me dan ook alleszins mee. Bij de douane realiseer ik me gelijk dat ik me zal moeten gaan aanpassen aan het tempo op Curaçao. Alles gaat op zijn dooie akkertje, er zijn 2 vliegtuigen bijna tegelijkertijd geland waardoor er een rij staat van 300 mensen. Niemand is echter van plan een stapje extra te zetten. En het is warm, na van de zomer een maand op Bali te zijn geweest ben ik wel iets gewend dacht ik. Maar dat valt tegen! 35 graden en kurkdroog is toch wel even iets anders als de 18/20 graden die het in Nederland was de afgelopen weken. Na anderhalf uur wachten en het ophalen van mijn koffer zoek ik buiten even naar Karlien van Bo Curacao. Zij heeft mij geholpen met het zoeken van een stage en bijvoorbeeld met het aanvragen van mijn vergunningen. Tezamen met haar rijd ik naar het hotel waar ik tot 1 september verblijf. Vanaf 1 september kan ik pas het appartement in. De eerste dagen ben ik alleen, op zich prettig om alles goed uit te zoeken maar 5 maanden alleen zitten zou sowieso niks voor mij zijn.

Maandagochtend zijn de eigenaren van het hotel zo vriendelijk om mij naar Eco Energy te brengen. Het bedrijf is gevestigd op Zeelandia, dit is een groot industrieterrein. De grote Albert Heijn is hier gevestigd maar bijvoorbeeld ook Kooyman en Boulding Depot. Deze bedrijven zijn te vergelijken met Gamma, Praxis en Leen Bakker bijvoorbeeld. Tezamen met Eelco Baak (mijn stagebegeleider), Peter Jongbloed (marketing/sales) en Pim van Bo Curacao lezen we het contract door om het vervolgens te tekenen. De eerste paar dagen is het heel erg zoeken naar wat precies mijn taken zijn. Voordat ik naar Curaçao kwam heb ik me zo veel mogelijk verdiept in de materie rondom zonnepanelen, toch voel ik me nog een leek. Als er klanten in de showroom komen luister ik mee hoe Peter de gesprekken voert. Op deze manier kom ik zelf ook zoveel mogelijk te weten over de producten die we verkopen en ik zie hoe de sales gesprekken gaan. In de loop van de week begin ik in te zien wat er allemaal gedaan wordt op het gebied van marketing. Ik heb het beleid van 2015 doorgelezen en hier staat stap voor stap in wat er gebeurd. Van maandag tot en met donderdag werk ik voor het bedrijf en op vrijdag krijg ik de tijd om aan mijn eigen verslagen te werken. De eerste week ben ik voornamelijk druk met inlezen, Facebook bijhouden, artikelen zoeken voor in de nieuwsbrief, sales gesprekken luisteren en meer kennis vergaren over de producten die we verkopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 12208

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: