Week 3 en de Curaçao Clean up - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Week 3 en de Curaçao Clean up - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Week 3 en de Curaçao Clean up

Blijf op de hoogte en volg Alwin

20 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Mijn derde stageweek hou ik me voornamelijk bezig met het benaderen van bedrijven op Curaçao, Aruba & Bonaire. Alle hotels op de ABC eilanden heb ik gemaild met een informatiemail over ons bedrijf, hiermee hopen we onze naamsbekendheid te vergroten en eventueel nieuwe klanten aan te trekken. Een aantal hotels reageert positief over onze producten, hopelijk worden het nieuwe klanten! Daarnaast benader ik alle villaparken op Curaçao zelf. Er zijn hier veel parken gevestigd voor de rijke inwoners van Curaçao, de Nederlanders en de Amerikanen. Deze groep is vaak beter begaan met het milieu en heeft daarnaast een grotere portemonnee. Een belangrijke doelgroep dus. Daarnaast maak ik in overleg met Pierre, mede-eigenaar van Eco Energy en woonachtig in Miami, de plannen compleet om de showroom te vernieuwen. Alle activiteiten van Eco Energy post ik op Facebook hiermee houden we de geïnteresseerden in ons bedrijf zo goed mogelijk op de hoogte van de verrichtingen die we doen. Op vrijdagavond ben ik moe van de derde week, en zaterdagochtend om 6uur begint voor mij de Clean up. Op tijd naar bed besluit ik dan ook.

Zaterdagochtend om 6uur sta ik samen met Patty van Paradise FM te wachten op de andere runners. Rond half 7 beginnen we met het opstellen van de materialen, het klaarleggen van het eten en drinken en we bedenken wat de handigste manier is om de Fokkerweg op te ruimen. Deze weg ligt vlakbij de Schottegatweg, dit is de hoofdweg van Curaçao. Vanaf 7uur komen alle andere vrijwilligers binnen, zo ook die van ons bedrijf. Om 7.15 beginnen we met een inleidend praatje en we proberen natuurlijk om iedereen zo gemotiveerd mogelijk te krijgen. Het is ongelofelijk hoe smerig het is! De Fokkerweg ligt vlakbij de KFC en een snackbar, in Curacao betekent dit dat de weg als vuilstort plaats wordt gebruikt. Papiertjes, plastic tasjes, bekers, etensresten en honderden foam bakjes liggen verspreid over het terrein langs de weg. Om 9uur houden we even pauze en we drinken iets met zijn allen. Daarna gaat iedereen weer verder tot 11uur. Patty en ik zijn verantwoordelijk voor het storten van de big bags. Deze bags worden gevuld met het afval van iedereen en vervolgens legen we deze bij de vuilstort. In totaal worden er 18 big bags gevuld met afval op de Fokkerweg. Het geeft een goed gevoel om aan zo'n project mee te werken en zeker voor een ''eco'' bedrijf is het belangrijk om aan zoiets mee te doen. Eenmaal thuis aangekomen was ik mezelf zo'n 30 minuten onder de douche. Van top tot teen zit ik onder de viezigheid, normaal gesproken vind ik dingen nogal snel vies dus wel eens goed om aan zoiets mee te doen.

Zaterdagmiddag geniet ik van een welverdiend drankje op mijn strandbedje bij Zanzibar. Zondagochtend is altijd even Skype ochtend met vrienden, Norbert & Floor, Daan en mijn ouders. Doordat mijn ouders op vakantie zijn in Maleisië en Singapore hebben we nu 12uur tijdsverschil. Toch wel gek om zover van elkaar verwijderd te zijn! Wel erg leuk om tijdens de gesprekken met hun de verschillen te horen tussen de cultuur in Azië en op Curaçao.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 12207

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: