Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Alwin Engelenburg - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Alwin

04 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Na een heerlijk weekend begint de werkweek weer op maandagochtend. Maandag ben ik voornamelijk druk met het vertalen van specsheets, dit zijn sheets met informatie over onze producten. Deze teksten zijn veelal alleen in het Nederlands geschreven. Ze worden door mij vertaald naar het Engels. Op deze manier kunnen we ook niet Nederlandssprekende klanten gaan benaderen. De showroom wordt deze week ook in orde gemaakt, de lampen hangen nu beter zichtbaar en ook de zwembadlampen zijn nu werkend te bekijken. Dit was voorheen nog niet mogelijk. Daarnaast hangen er grote tv schermen in de showroom waarop video's staan over de LED verlichting. Zo is het voor klanten duidelijk te zien hoe de lampen in het echt schijnen en wat voor effect ze hebben in het zwembad.

Mijn plan van aanpak voor de verkoop van zonnepanelen naar de gebieden rondom Curaçao en voor de verkoop van de andere duurzame producten op het eiland zelf heb ik eind vorige week ingeleverd bij Eelco. Hier heb ik feedback op gekregen zodat ik hier weer mee verder kan. Het moet allemaal iets concreter worden en mijn actielijst en kosten mag ik verder gaan uitwerken. In eerste instantie heb ik alles op papier gezet wat me te binnen schoot en nu moet het allemaal duidelijker omschreven worden. Tijdens de week heb ik iedere dag wel even de tijd om dit plan verder uit te werken. De weken gaan tot mijn verbazing erg snel voorbij, telkens is het alweer weekend voordat ik het door heb. In het weekend gaan we vaak uit op vrijdag en/of op zaterdag doordeweeks gaan we echter bijna nooit stappen, iedere dag om 6.30 opstaan en vervolgens ook nog eens heel laat naar bed is niks voor mij. Het blijft heet hier, de voorspelling is dat het een droge winter gaat worden. Dit betekent dat het ook heet blijft, persoonlijk hoop ik dat het een paar graden afkoelt waardoor het overdag tussen de 25 en de 30 graden is. De afgelopen weken is het overdag telkens tegen de 35 graden. Op het werk zitten we natuurlijk in de airco die ervoor zorgt dat ik weer eens verkouden ben. Zijn het een keer niet de pollen, huisstofmijt of de kat waar ik verkouden van wordt maar is het de airco.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alwin

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 12182

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: